Doğal Bebek Bakımı

Henüz bebeğim yok ama etrafımda bebek sahibi olmaya başlayanların sağlık ve beslenme konusunda bilinçlenmesi için çaba sarfediyorum. Senelerdir aklıma takılan konulardan biri bebek bezlerinin etrafa verdiği zarar. Biliyorsunuz bebek bezleri tek kullanımlık ve kirlendiği anda çöpü boyluyor (bir bebeğin günde 6-7 kere altı değiştiriliyor yani bir o kadar bez çöpe gidiyor). Bu bezlerin yapılmasında plastik bazlı malzemeler kullanılıyor ve bunların doğada çözünmesi çok fazla zaman alıyor (beklenen süre 500 yıl). Tabi yapım aşamasında kullanılan malzemelerin bebeğe olan zararları da ayrı bir hikaye. Bebeğin tenine saatlerce, günlerce plastik ve benzeri malzemeler değiyor. Bu zararların farkına vardığım zaman ileride bebeğim olursa eskisi gibi kumaş bez kullanacağım, elimde de olsa yıkayacağım demiştim ama herkes o zaman bana gülmüştü. Bu devirde? Deli misin? Bebeğin olsun görürsün yıkıyor musun yıkamıyor musun? gibi…

Şimdi farkediyorum ki böyle düşünen tek ben değilmişim. Aslında kumaş bez bile bir sektöre dönüşmüş durumda ve piyasada birçok marka kumaş bez bulmak mümkün. Tabi bunların fiyatları ilk başta çok pahalı ama kullan-at bezlere göre uzun vadede çok hesaplılar. Yalnız kumaş bezlerin yıkanması da su kullanımı açısından doğaya zarar veriyor bu sebeple bu konuda da bilinçli olmak lazım. Bezler normal kıyafetler gibi kirli sepetinde bekletilecek şeyler değil, her gün evde koku olmasını engellemek için yıkamak gerek bunları. Bu konuda daha fazla araştırma yapmak istiyorum, insanların bulduğu çözümler neler merak ettim.

Bir de emzik konusu var. Biliyorsunuz rengarenk emzikler bebek mağazalarını süslüyor, her tür boy ve tür emzik bulmak mümkün. Avrupa’da olduğum süre içinde birçok bebekte çirkin, kahverengi emzikler gördüm. Meğer bunlar saf kauçuktan yapılıyormuş ve bizim gördüğümüz plastik emziklerin aksine bebeğe zararı yokmuş. Sağlığın güzellikle, renkli emziklerle olmayacağını annelerin anlaması lazım. Bebeklerin saatlerce ağızlarından emzikleri çıkarmadıkları düşünülürse bu kauçuk konusunu düşünmekte fayda var.

Ufak bir hatırlatma da bebeklerin yıkanması için. Daha önce de yazdığım gibi ben sampuan vs. gibi ürünler kullanmıyorum ve sabunu tercih ediyorum. Küçük bebeklerin tenleri hassas olduğu için piyasada bulunan sabunlar onlara uygun olmayabilir ama tabi eskiden insanlar bebekler için de sabun kullanıyorlardı bunu unutmamak lazım, illa yeni arayışlara girmek bana çok saçma geliyor. Bebeklere en uygun sabunun keçi sütünden yapılan sabun olduğu söyleniyor, buna ilave olarak eşek sütünden yapılan sabunlar da gördüm gezilerim sırasında. Süt yumuşatıcı etkisiyle tene zarar vermiyor ve bebekler süt gibi kokmaya devam ediyorlar. Bebek şampuanı, bakım ürünü diye satılan ürünlerin aslında ne kadar sağlıklı olduğunu da sorgulamak lazım.

Bu arada görüşlerine katıldığım bir annenin blogunu da vermek istiyorum burada, doğal bebek bakımı hakkında birçok biligi bulabilirsiniz.
Öykü’den Hikayeler

One thought on “Doğal Bebek Bakımı

Bir Cevap Yazın

